כל מה שאתם צריכים לדעת על פינוי פסולת בנייה בעת השיפוצים

פינוי פסולת בנייה

הידעתם שכמות פסולת הבנייה בישראל עומדת על כשבע טון בשנה? מדובר על כמות ענקית של שאריות בנייה. לכן שאתם מתחילים בתהליך שיפוץ בניין, סגרתם עם קבלן שיפוצים על כמות העבודה. אתם צריכים לדעת מה עושים עם פינוי פסולת בניין.  במאמר הבא נרכז לכם את כל המידע וההליך לפינוי פסולת הבנייה שהצטברה לכם במהלך הבנייה. 

איזה סוגי פסולת נוצר בבנייה?

יש כמה סוגי פסולת שונים והם צריכים להיות מפונים בדרך שונה הנה כמה דוגמאות

ברזל

יכול להיות שיש קורות ברזל, שערים, סורגים ישנים ועוד שצריכים פינוי, אותם יש קבלנים שישמחו לקחת כי הברזל שווה כסף והאלומיניום אפילו יותר

בטון

אם ביצעתם הריסת קיר בטון או פתיחת דלת או חלון ואפילו אם זה רק קידוח בטון נוצרים גושי בטון גדולים וקטנים שאותם חייבים לפנות לשטח פינוי רישמי.

פסולת בנייה כללית

חול, אבנים ועוד – כל זה נחשב לפסולת בנייה ואסור להשליך את זה לפח ציבורי, מעשה כזה עלול לגרור קנסות כבדים. הכול חייב להיות מפונה כחוק.

מה החוק אומר על פינוי פסולת בניין?

בשנת 2002 במסגרת הוועדה לתכנון בנייה במשרד להגנת הסביבה נקבע הליך מסודר לטיפול בפסולת בנין.

לפני תחילת תהליך הבנייה, חייבים להציג לוועדת תכנון ובנייה בעיר חוזה עם אתר המורשה לפינוי פסולת. בתוך החוזה אמור להיות רשום כמה פסולת אתם אמורים לפנות לאתר. את הכמות תקבלו מהמהנדס. אגב. כמו כל מסמך גם את החוזה הנ"ל תשמרו. בכדי שתוכלו לקבל אישור טופס ארבע.

החוק קובע, כי השלכת פסולת בניין במקום לא מורשה, מובילה לקנסות כבדים. ואף יכולה להוביל לעד שנת מאסר בפועל.

על מי חלה האחריות לפינוי הפסולת?

אחריות על פינוי הפסולת הם גם הקבלן וגם בעל היתר הבנייה. שניהם צריכים לוודא שחברה בעלת רישיון עסק לפינוי פסולת מפנה את הפסולת לאתר מורשה. החברה שמפנה את הפסולת צריכה לעשות זאת בהתאם למה שנקבע בחוזה מול האתר, ולציין את מספר ההיתר בכל פעם שמגיעים לאתר לסילוק פסולת.

סוגי פסולת בניין.

בלוקים ובטון

אספלט ועודפי עפר

מרצפות וקרמיקה

גבס ופלסטיק

זכוכית ועץ

מתכות ופלדה

הנחת מכולה לפינוי פסולת.  

מכירים את זה שאתם הולכים ברחוב ורואים מגלשה שיוצאת לתוך מכולה? נכון שבא לכם להתגלש בה? אז זה רק בסרטים. כי זה מסוכן. בדרך כלל השרוול נמצא במקומות שאין גישה נוחה למכולת הפינוי.  בתוך המכולה שמים את הפסולת המצטברת בעת הבנייה. המטרה היא להניח את המכולה לזמן הקצר ביותר שלא תיצור הפרעה לסביבה. הזמן שהמכולה תהיה באתר, משפיע גם על המחיר. חייבים לכסות את המכולה, כדי לדאוג לשלום האנשים באזור. 

קיבלת היתר בנייה? אתה מתעניין במציאת פתרון נכון בפינוי הפסולת? 

אנו במנסרים נותנים שירותי פינוי פסולת בניין והבאת ופינוי מכולות מאתרי בנייה. נשמח לייעץ ולעמוד לרשותך, ולענות לך על כל השאלות המתעוררות לגבי פינוי פסולת בניין. 

לקבלת פנייה לניסור או קידוח בטון

תוכן עניינים

גלילה לראש העמוד