כל מה שחשוב לדעת בתהליך הריסת מבנים

הריסת מבנים

לעיתים בשביל להתחיל לבנות, צריך קודם להרוס. לפעמים מדובר על הריסת מבנה לצורך הקמת מבנה חדש, ולפעמים חייבים להרוס את המבנה שעומד לקרוס. לפעמים גם מדובר על הריסה חלקית של המבנה. במקרים אחרים מדובר על הריסת מבנים שנבנו באופן לא חוקי. אבל הסיבה השכיחה ביותר היא בזכות תנופת הבנייה בישראל. 

מטבע הדברים, מדובר בהליך מורכב שדורש שילוב של כמה אלמנטים. וכן עבודת הריסה דורשת התייחסות שונה מאשר עבודות בנייה רגילה. גם מבחינת ההכנות טרם ההריסה, וכן מבחינת הדרכת העובדים. הריסת מבנים מתבצעת על ידי קבלן הריסות שיש לו ניסיון של שנה אחת לפחות בהריסת מבנים.  בכדי שיוכל לבצע אותה באופן הכי בטוח ונכון. את כל צורות ושלבי התהליך נפרט לכם במאמר הבא: 

למה דרוש להרוס מבנה?

תכנית פינוי בינוי: 

כיום גם הרבה מעבודות ההריסה נוגעות לתוכנית פינוי בינוי. תכנית פינוי בינוי זה תכנית בנייה רחבת היקף במסגרתה הורסים את המבנה הישן, ובמקומו בונים מבנה מגורים חדש. למעשה תשע אחוז מכלל התחלות הבנייה כיום, הם תכניות פינוי בינוי. מדובר על כמות לא מבוטלת של התחלת בנייה. 

הריסת מבנים באמצעות כדור ברזל:

בעבר היה נהוג להרוס מבנים באמצעות מנוף ענק שתלוי עליו כדור ברזל. הכדור פוגע במבנה והורס אותו. מה שהיה בעבר נשאר בעבר, וטוב  שכך. כי מדובר בשיטה מסוכנת שאין באמת שליטה על הכדור במאה אחוזים. וכן הלכלוך הגדול שמתפזר לכל עבר… לכן היום כדור הברזל אינו בשימוש. 

פיצוץ מבוקר: 

השיטה לפוצץ את המבנה היא שיטה שקיימת גם היום. אך בעיקר יעילה למבנים רבי קומות. כמעט ולא תראו ולא תשמעו את הפיצוצים כיום. כיוון שהיא צריכה ניהול ולוגיסטיקה ומערך רב. אישור של מהנדסים. התהליך הוא: מחברים חומרי נפץ לכל מיני נקודות בבניין שמיועד להריסה. ובשלט רחוק מפוצצים אותו. המומחיות הנדרשת היא, שהבניין לא יתפוצץ לכל עבר. אלא לתוך עצמו. בכך נמעט בחלקים שיכולים לעוף החוצה. 

הריסת מבנה באמצעות ציוד מכני הנדסי:

השיטה היעילה והרווחת בישראל זה הגעה למקום עם דחפורים ומחפרים שמצוידים עם פטישי חציבה. וכך הורסים את המבנה. כמובן שמדובר על מבנים עד ארבע וחמש קומות.   

הריסת מבנה ביטון: 

כשבאים להרוס מבני ביטון, לא ניתן להשתמש בשיטות שכתבנו לעיל. כיון שהם נוצקו בשטח עצמו. ולכן במצב כזה צריך לפרק את החלקים שיכולים להשתמש בהם. ההריסה מתבצעת על ידי שיטת  קידוח וניסור בבטון. פירוק וחיתוך מבנים מתבצע על ידי ניסור בבטון בצורה מבוקרת, הורסים באמצעות חיתוך של עמודי הבטון על ידי מסורים גדולים שמצופים בשכבת יהלום, המסור מסתובב במהירות המאפשרת ליהלום לחדור לקיר בטון וכן לברזל עבה. מסור יהלום הוא מאד יעיל כי אפשר לנסר ולחתוך לפי כל צורה שהמהנדס מחליט.

בטיחות לפני הכול: 

לפני שבאים להרוס צריך לבדוק ולקחת בחשבון כמה המבנה קרוב לכבישים ובמבנים אחרים. לקווי חשמל וטלפון. עצים ועוד אלמנטים גבוהים. חובה לתדרך את העובדים באתר, על מהות הסיכונים ואיך למנוע אותם. ולצייד אותם במגן גוף, כיון שחלקים מהמבנה יכולים לעוף למקומות בלתי רצויים. 

ברדיוס הקרוב להריסה יש להציב שלטי אזהרה. ולגדר את אזור ההריסה. חייבים לשים גדרות בכל מקום שעלולים אנשים להתקרב לאזור הריסה. וגם במקומות ששברי ההריסה יכולים לעוף. 

ההכנות מקדימות לעבודות הריסה: 

כחלק מההכנות למבנה חייבים לנתק את הקווים הבאים: 

קווי חשמל ותקשורת, קווי מים, קווי אספקת גז, צנרת ביוב ושפכים, שאר תשתיות אחרים. 

אם ישנם קווים שאי אפשר לנתק אותם מכל סיבה שהיא, צריך לבצע מעקפים.

חייב להיות מפורט כל שלבי ההריסה הכוללים את מה שיטת העבודה. ואמצעי הבטיחות הנדרשים. 

פינוי: 

בסיום הפרויקט ההריסה החברה המבצעת דואגת לפינוי מסודר, זה גם חלק מהבטיחות שלא יישארו שאריות מסוכנים  הקבלן לדאוג לפינוי יסודי ומסודר של כל שאריות ההריסה.

מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה ומידע הקשורים לתהליך ההריסה והפינוי. אצלנו במנסרים כל עבודות ההריסה מתבצעות בצורה מקצועית נקייה ובטוחה. אצלינו תוכלו להזמין את כל העבודות החל מפתיחת דלת בקיר ובטון ועד הריסת מבנים שלמים.

לקבלת פנייה לניסור או קידוח בטון

תוכן עניינים

גלילה לראש העמוד