מה שצריך לדעת בשביל הריסת קיר בטון

הריסת קיר בטון

בדרך כלל שנמצאים בהליך שיפוץ, צריך לשבור קירות ועמודים מבטון לפעמים זה רק פתיחת דלת או חלון ולפעמים זה הריסת קיר שלם. במאמר אחר דיברנו על הריסת מבנים שלמים ובמה זה כרוך.  קירות מבטון לפעמים הם עמודים תומכים שיוצרים אתגר בעת ההריסה. ולכן חוק התכנון והבנייה אומר שאסור להרוס אלמנטים במבנה ללא אישור מהנדס או הנדסאי בניין, המהנדס בודק אם אפשר לשבור את הקיר. נצרך ידע רב בהיבטים הבטיחותיים. ובכלל כל עבודת בחיתוך בטון חייבים לכלול ייעוץ מקצועי בכדי לא לפגוע במעטפת הבניין, ביסודותיו או ביציבותו. כיון שהניסור בבטון  יוצר רעידות בקירות הבניין שיכולים לפגוע ביסודות. כשהבניין חלש הוא אינו מסוגל לשאת את הרעידות ועלול לקרוס. על מנת שיהיה ניתן לשבור את הקיר צריך כלים מיוחדים לכך. 

אישורים: 

חלק מעבודות הניסור והחיתוך בבטון מצריכות הגשת בקשה להיתר בנייה. 

מתי צריך לנסר קיר בטון? 

ניסור קירות נעשית במהלך שיפוץ או בחידוש של מבנה. הרבה מהעבודה נצרכת כשצריך להזיז ולהוריד קיר של חדר ממ"ד (בחדר ממ"ד צריך לבדוק גם מול פקוד העורף). או לפתוח פתח לחלון. או לאחר שני חדרים לחדר אחד גדול. 

איך עבודת ההריסת קיר בטון מתבצעת? 

בכדי לשבור קיר בטון צריך כלי עבודה המיוחדים לכך, והעבודה מתבצעת  על ידי גורם מקצועי. שיש לו את ניסיון בתחום, הניסור מתבצע על ידי  מסור דיסק יהלום. להב המסור מצופה בחתיכות יהלום באמצעותו מצליחים לחדור לבטון. כיון כשהבטון מתייבש קשה מאד לשבור אותו. ולכן עבודה לא מקצועית גורמת נזקים וסדקים לקיר ולשאר הבניין. 

בטיחות: 

בררו מה עובר בתוך הקיר מלבד בטון ואולי רשתות הפלדה, הקיר עלול להכיל בתוכו תשתיות וקווי מים, חשמל, גז. תאונות עבודה נגרמות מעבודה רשלנית. שימו לב שאתם לוקחים חברה מקצועית ובעלת ניסיון. 

פינוי הקיר:

חשוב לסכם מול החברה על פינוי פסולת הקיר שנוצרה עקב הניסור.  מנסרים מתמחים בפינוי פסולת לאתרים המורשים לכך. 

עלות העבודה: 

העלויות של ניסור בטון משתנה בסוג העבודה בכמה מטרים הקיר ובמשך זמן העבודה. 

מנסרים מתמחה בהורדת קירות בטון, יש לנו את מבחר הכלים שאפשר לחתוך בהם בטון. צוותי העבודה שלנו מקצועיים ובעלי ניסיון תוך כדי הקפדה על בטיחות ואיכות העבודה. אתם מוזמנים לפנות אלינו  לשאול ולהתייעץ ולקבלת הצעת מחיר בכל הקשור לניסור קירות בטון.  

לקבלת פנייה לניסור או קידוח בטון

תוכן עניינים

גלילה לראש העמוד