מהן הדרכים העיקריות להריסת מבנים?

הריסת מבנים

עת לבנות, ועת להרוס. כולם אוהבים הרבה יותר לבנות, אבל לפעמים בשביל לבנות צריך קודם כל להרוס. הריסת בניין או חלקים ממנו היא תהליך מורכב, שניתן לבצע באמצעות שימוש בשיטות שונות, בהתאם לגודל המבנה, מיקומו וצורת הבנייה שלו.

תהליך ההריסה דורש תכנון נרחב, עבודת הכנה יסודית ושימוש בקבלן מקצועי שידאג שהתהליך יהיה בטוח, יעיל ולא יפגע בסביבה. במאמר זה נדון בדרכים העיקריות להריסת מבנים, וכיצד ניסור בטון קשור לכך:

1. פיצוץ

פיצוץ היא השיטה הפופולרית, המהירה וכנראה גם היעילה ביותר להריסת מבנים גבוהים וגדולים באזורים שאינם עירוניים. שיטה זו כוללת הצבה אסטרטגית של חומרי נפץ בנקודות תמיכה מרכזיות בבניין כדי למוטט את המבנה פנימה. הריסת מבנה באמצעות פיצוץ דורשת רמה גבוהה של מומחיות ותכנון קפדני כדי להבטיח שההתמוטטות לא תפגע בסביבה ובסובבים. שיטה זו מתאימה בעיקר למבנים גדולים הנמצאים בשטחים פתוחים, מפני שקשה מאוד להבטיח שחתיכות פסולת לא יעופו ויפגעו במבנים אחרים במהלך הפיצוץ. שיטה זו לא מקובלת בישראל, בעיקר כי קשה מאוד להשיג אישורים לכך.

2. כדור הריסה

כדור הריסה היא שיטה נוספת להריסת מבנים, שלא נעשה בה שימוש בישראל. שימוש באמצעי הריסה זה הוא כאשר עגורן, שאל קצה זרועו מחובר בכבל כדור פלדה, הורס את המבנה באמצעות הטחת הכדור בעוצמה בקירות המבנה. שיטה זו הייתה מקובלת בשנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20, אך כיום היא כמעט שלא בשימוש, מפני שהיא מסוכנת ולא מדויקת.

3. הריסה ידנית

לעיתים, בעיקר כאשר מדובר במבנה קטן, בעלי הבניין מעוניין להשתמש בשימוש חוזר בחלקי המבנה, ועל כן הפירוק נעשה בצורה ידנית, על ידי עובדים. הריסה ידנית דורשת רמה גבוהה של מיומנות ותשומת לב לפרטים, על מנת להבטיח שהתהליך בטוח ויעיל.

4. כלים הנדסיים

הדרך המקובלת ביותר להריסת מבנים היא שימוש בדחפור גדול, שמפרק את המבנה בכפו, חלק אחר חלק. אמנם צורת הריסה זו לוקחת זמן, אבל היא מדויקת ויעילה, בעיקר באיזורים צפופים. חשוב מאוד לוודא שנהג הדחפור הוא איש מקצוע, כדי שלא תצטרכו לספוג אחר כך תשלום נזקים עקיפים לסביבה.

5. ניסור בטון

ניסור בטון היא טכניקה בתהליך ההריסה שבה משתמשים כדי לחתוך בטון וחומרים קשים אחרים. שיטה זו כוללת שימוש במסור עם להב יהלום כדי לחתוך את הבטון בצורה מבוקרת. ניסור בטון חיוני להפרדת חלקים גדולים של בטון, או חיתוך ברזל להכנת המבנה להריסה. ניסור בטון מאפשר חיתוך מבוקר של בטון, ולכן טכניקה זו היא מדויקת ויעילה ביותר, והיא עוזרת למזער נזקים למבנים שמסביב במהלך תהליך ההריסה. בנוסף, השימוש בלהבי יהלום בניסור רטוב מבטיח כי החיתוכים יהיו נקיים ומדויקים, מה שעוזר להפחית אבק והפסולת בתהליך ההריסה. כמו כן, לעיתים נעשה שימוש במסורים אלו לניסור סלעים הנמצאים בשטח.

בנוסף, בשיטה זו לא נצטרך לעשות שימוש בחברה נוספת לפינוי פסולת הבניין.

לסיכום: הריסת מבנים היא תהליך מורכב הדורש תכנון והיערכות מדוקדקים. ניסור בטון יעזור להבטיח שהתהליך יהיה בטוח, יעיל וידידותי לסביבה. בין אם אתם הורסים מבנה קטן או מבנה גדול, חשוב להזמין קבלן הריסה מקצועי שיש לו את המומחיות והניסיון לבצע את העבודה כמו שצריך.

ב'מנסרים' יוכלו לדאוג לכם לאורך כל התהליך, החל משלב הריסת המבנה וכלה בפינוי הפסולת. צרו קשר ותהנו מהליך בטוח, יעיל ומהיר.

לקבלת פנייה לניסור או קידוח בטון

תוכן עניינים

גלילה לראש העמוד